سال نو + جنگ + بدبختی + لباس شب عيد + موسيقی دارم خل ميشم؟؟؟

سلام
عيد نوروز مبارک
و از اين حرفا صد سال به اين سالها و

اما يه حرف که خيلی معنا داره
پارسال دوست امسال آشنا

در هر صورت امسالم گذشت اما برای من هم سال بسيار خوب وهم بدی بودی نصفش خوب بود همينم جای شکر داره!

اوضاع موسيقی بحمدا... هر روز خوب تر و بدتر ميشه اخه تو اين مملکت چی داره خوب ميشه که موسيقيش خوب شه

فعلا از لحاظ روحی هم همه قاط هستن

اما يه چيز جدی من واقعا بعنوان يه انسان بيشترين تاسفم برای جنگيه که شاید فردا يا پس فردا اتفاق بيفته
جنگ کثيف ترين واژه ای که شايد بشه شناخت در هر صورت اميدوارم سال خوبی رو داشته باشين.


  
نویسنده : unforgiven ; ساعت ۱:۳٤ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ٢٩ اسفند ،۱۳۸۱

چرند پرند

سلام
یه چند .وقتی استراحت کردم اما خداییش حال نوشتن ندارم نمیدونم چم شده اما زورکی هم که شده مطلب میدم البته همیشه سعی کردم چرت و پرت نگم خالی هم نبندم اما این دفعه رو شرمنده.
داش کیوان ما همیشه و همه جا ۴کرتیم آیدا هم که خیلی بی معرفت شده (از راه دور نفرینت میکنم)
فعلا ماه محرمه و خبر موسيقی داخلی نيست از بنده هم خبری نیست

اما يه چند تا خبر:
کوروش يغمايی کاست تفنگ دسته نقره رو پخش کرد چيزی خوبی از آب در نيومد.
به نظر من ايشون بجای اينکه اينهمه کارو يه جا بکنه بيشتر به فکر کيفيت کارش باشه.

متاليکا هم که بالاخره جون کند و يه باسيست آورد.


يه خبرم از يکی از بچه های وبلاگ که کف کردم
رکورد دستمزد در موسيقی ايران توسط شهرام ناظری شکسته شد !
۱۰ ميليون تومان برای ۱۵ دقيقه(بازم بگين کاری برا موسيقی نميکنن!!!)
اما خوداييش با اين پول چند تا گروه نوپا رو مينونن سرو سامان بدن -وضع مملکت که همينطوری درام هست چه برسه به موسيقی وهنر.

وبلاگ نوازندگان سازهای مدرنم در مورد تاریخچه موسیقی چیزای جالبی نوشته یه تریپ تشریف ببرید!

تکلیف موسیقی پاپ هم مشخص نشد ؟؟؟
هر چی نوشتیم دریغ از ۲ تا پاسخ درست حسابی و قانع کننده.

==================================================
یه خبر داغ داغ اگر در فصل زمستان برید موهاتون از ته با تییغ بزنید در دانشگاه ما بعنوان دانشجوی هنر مورد تکریم دیگران قرار میگیرید.ماشالاه جو گرفتشون همه تا ترم پیش موها رو دم اسبی کرده بودن این ترم یه آن دیدیم ووواه ۵ تا کله عین هم همه با سیبیل کچل تازه یواش یواش داره به بقیه م سرایت میکنه.

این دانشگاه ما هم برا خودش کلی جینبولک بازی داره
ما نفهمیدیم هنری بودن یعنی موها رو بلند کردن+سیگار کشیدن+بجای نشستن مثل آدم رو نیمکت برن رو زمین بنشینن(تو ایران همه فقط قیاف آوردن رو بلد شدن).

=====================================================
عید داره میاد و ما لختیم!!!!
هر چی پول داشتیم ریختیم بحساب این زایشگاه(ببخشید دانشگاه محترم)
البته تا جیب منو بابا یکیه هیچ خیالی نیست

=====================================================
هر چی هم فکر میکنم این وبلاگ نویسی هم شده اعتیاد اما میخام بذارمش کنار
ترک اعتیاد کنم
فعلا یه چند وقتیه فقط وبگردی میکنم کمتر مینویسم و بیشتر میخونم

  
نویسنده : unforgiven ; ساعت ۱٢:٥٩ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱٤ اسفند ،۱۳۸۱

روزگار غريبيست نازنين

خيلی خسته ام از همه چيز و همه کس

خدائيش زندگی چه چيزه مزخرفيه

خيلی وقته دارم زندگيمو در همون لحظه احساس مينم اسمشو ميزارم حس آنی

کاری هم ندارم که فردا ميخاد چه اتفاقی بيفته اما بعضی اوقات يه چيزائی آدمو تکون ميده

يک اشتباه يک حس يه غم يه مکان خاطره انگيز يه آهنگ همه و همه ميتونه زجر دهنده بشه

امروز يه آهنگ از شادمهر گوش دادم کلی خاطره برام زنده شد همشم خاطره بد البته اون زمان کلی خوب بود اما الان حسرت میخورم که چه زود گذشت همه چیز عوض شد آدما - حرفاشون - احساسشون
آره به بهانه بزرگ شدن چه غلطا که نکردیم چه دلایی این وسط شکست

آدم هر چقدر بزرگ ميشه چه قدر پست ميشه من من من من
همش من يه آدم پست خودخواه اين خدا هم که فعلا ما رو پيچونده به قول يکی موبايلش ديگه در دسترس نيست

حالم از همه کس وهمه چیز بهم میخوره از مردم حکومت دختر پسر نمیدونم یواش یواش دارم دور خودم دیوار میکشم
دیواری از تنهائی

فعلان زديم به سيم آخر

زندگی رسم غريبيست

  
نویسنده : unforgiven ; ساعت ۱۱:۳٩ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۸ اسفند ،۱۳۸۱

موسيقی پاپ يا ترانه پاپ؟

سلام
خوب من نظر دوستانو خوندم و حالا ميخام يه چيزو بگم که مطلب قبليم يه چند تا نکته گذاشته بودم ميخاستم ببينم کسی متوجه ميشه يا نه.
اما نظر اصلی خودم اولا من در ايران چيزی به اسم موسيقی پاپ نميشناسم ۹۸ درصد کارا اصلان موسيقی نيست که بخايم بگيم پاپ.

يه چند تا چيز بگم تا بهتر بفهميم موسيقی يعنی چی؟در يک سبک تا چه حد موسيقی ميتونه نقشی داشته باشه؟

به نظر من موسيقی يعنی يک هنر هنری که وظيفه اش انتقال حس به شنونده و تسکين خود فرد هست اين يه معنی- معنی ديگشم اينکه ما ميتونيم توسط موسيقی يه نوع ارتباط با شنونده برقرار کنيم.

شما موسيقی برای چی گوش ميکنيد و اگه نوازنده هستيد چرا مينوازيد؟
چرا؟لطفا جواب بديد.


پس عامل حس - برقراری ارتباط - انتقال پيام و آرامش يافتن و...
اگه يک قطعه موسيقی جدا از خوانندش بتونه اين حس رو بده من ميتونم اسمشو موسيقی بزارم يعنی رکن اصلی آهنگسازی باشه (کارهايی مانند موسيقی کلاسيک رو ميشه حس آميز ترين موسيقی گفت)
و بخاطر همين هم هست که اصيل ترين موسيقی رو موسيقی کلاسيک ميدونن چون عامل آهنگسازی در درجه اول قرار داشته(اگه ۴ فصل ويوالدی رو گوش کرده باشين ميتونين بفهمين اين حس و درک موسيقی الهام از طبيعت و محيط چقدر هوشمندانه و با لطا فت انجام گرفته)
اما موسيقی پاپ که بنظر من اشتباه که بگيم موسيقی چون ايراد اصلی همينه -موسيقی در کار نيست-بگيم ترانه پاپ بهتره .
اگه توجه کرده باشين الان بهترين خواننده های پاپ ايران کيا هستند(چه خارج چه داخل)
گوگوش-ابی-داريوش-ستار-هايده-سياوش شمس - شهيار قنبری (که در مورد ايشون مفصلا بعدا بحث ميکنم)شکيلا و شادمهر عقلی - محمد اصفهانی - عصار - زمان و.......................(حالا گير بيخود ندين که چرا فلانی نيست و چرا اين هسن -بعنوان مثال ميگم)
عمده کار رو ۲ محوره صدای خواننده با شعر(موسيقی کوشش؟ فقط نقش پر کنندرو بازی ميکنه)
هدف انتقال يه حس به شنونده/کدومتون تو عروسیتون میاین سپوترا یا پنترا - امینم- یا .. بذارین نه میرین شهرام کی و سندی نمیدونم آهنگای قری میزارین/یا مثلا اين آهنگ خيالی نيست شادمهر رو توجه کنيد به نظر من خيلی جالبه چون برای بيشتر جوونا تداعی کننده خيلی چيزا ميتونه باشه يه جور احساس همدری - درد دل(بخصوص اونايی که تو عشقولان بازيشون مجنون بازی زياد در آوردن).
پس صدای شادمهر با ترانه ترکيب شده کنارشم يه کيبورد مياد بقيه کارو جمع و جور ميکنه.
پس چيزی به عنوان پاپ مبتذل نداريم اگه عنوان موسيقی بهش بشه داد (که بنظرم نميشه)ميشه گفت مبتذل.
در این ترانه های پاپ آهنگ ها هم فقط تو کار همنوایی با شعر و ترانه حرکت میکنند پس رکن سوم هست و میشه هر نوع موسیقی روش گذاشت (با سیتی سایزر - کیبورد - گیتار و...)
من تو ایران کمتر کاری رو دیدم که طرف کار اصلیشو بزاره رو دوش اهنگ بیشتر میزارن رو صدای خواننده .

نتیجه:
چیزی که الان بعنوان موسیقی پاپ شناخته میشه چیزی جز ترانه ای زیبا توسط صدایی دلنشین نیست (این صدا میتونه گوگوش باشه برای من و تو یا حتی جواد یساری!!! برای قدیمیا)
موسیقی که در اون بکار میره تنها سعی میکنه به ترانه کمک کنه همین نه چیز بیشتری پس لفظ موسیقی دادن به اون با توجه به موسیقی های اصیلی که رکن اصلیشون موسیقی هست کار کاملا اشتباهیه


در آخر بگم این قسمتی از نظراتم بود نه همش در ادامه اگه لازم بود بیشتر توضیح میدم.   
نویسنده : unforgiven ; ساعت ٢:٠٢ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٥ اسفند ،۱۳۸۱

بررسی موسيقی پاپ در ايران

سلام خوب مثل اينکه بيشتريا اومدن مصاحبه رو خوندنو نظر ندادن (بيشتريها هم که اصلان نخوندن)يه روزی آخر در اين وبلاگ خودمو ميبندم!

اما ميخام دوباره نقد های خودمو شروع کنم اول بريم ببينيم موسيقی پاپ چيه؟(البته قابل ذکره که من فقط منظورم پاپ ايرانی هستش.)

موسيقی عامه پسند و مردمی popular پس مهترين وجهش مردمی بودنشه
حالا يه نکته پس يه آلبوم مثلا کلاسيک يا رپ اگه همه مردم بهش گوش بدن ( از فردا بياين خيابون ببينين همه متاليکا گذاشتن ) ميشه پاپ؟

من خودم هميشه موسيقی رو با اجزاء اون تفکيک ميکنم:
يک آهنگ تشکيل شده از ۱=ترانهlyrics (شعر) ۲=خواننده(صدا) ۳=موسيقی
که بنظر من ميشه با اين روش هر موسيقی رو در جای خودش شناخت.

حالا تو پاپ ترانه ها معمولا موضوعات مطرح روزه و مسايل اجتماعی وعشق و عاشقی و...
خواننده صداش خيلی مهمه بخصوص در اين نوع سبک البته بنوعی ميشه گفت هم شعر هم صدا و عامل موفقيت هم بيشتر همينه ( تو ايران ميشه از گروه آريان اسم برد )
و سومين عامل در اين نوع سبک هميشه در درجه سوم قرار داره که بیشترین آهنگا رو هم با یه کیبورد سرو تهشو هم میارن(بازم آریان)

پس تا اینجا بگم این نوع موسیقی رو اصلان نمیشه بهش ارزش موسیقی داد البته شاید یه آهنگی بیاد خاطره انگیزو نمیدونم مثلا خدا اما ارزش آهنگسازی نداشته باشه ( تو پاپ ایرانی بیشتر رو حس کار میکنن تا چیزای دیگه)

متاسفانه همین عامله که میشه گفت پاپ ایرانی چیزی جز ابتذال نیستش البته نه همشون اما بیشترشون مثلا من خودم ترانه های گوگوش - شهیار قنبری - داریوش - سیاوش قمیشی رو هیچ موقع نتونستم مبتذل بدونم چون به سه فاکتور گفته شده دقیق عمل کردن جالبیشم اینه این ۳ نفر رو میشه لس آنجلسی با محتوا و با ارزش قبول کرد .

تو ایران هم بنظر من تنها علیرضا عصار کار پاپ حرفه ای انجام میده چون هم از ترانه های قوی استفاده میکنه صدای خوبی هم داره فواد حجازی هم در کنارش تو آهنگسازی دخالت داره اما مثلا به آریان نگاه کنید هیچ کدوم از موارد دیده نمیشه از لحاظ ارزش موسیقی به نظر من چیزی برای گفتن ندارن تنها عامل موفقیتشون مسایل جانبیشون بود(بودن محمد گلزار + استفاده کردن از دختر در گروه به عنوان گیتاریست برای اولین بار تو ایران و یه اسپانسر با نفوذ و قوی و اخرین عامل هم گروه بودنشونه چون تو ایران کمتر به گروهی کار کردن توجه شده که بنظر من در جای خودش کار باارزشیه)

من اومدم گفتم آریان چون فعلا تو ایران اینا مطرحن پس منظورم تنها این گروه نیست .
بدبختی کار تو ایران اینه که بعضی ها کارشون با یه آهنگ میگیره!!!مثلا یه آهنگ ۸/۶ قری میدن بیرون یه شبه معروف میشن البته بیشتری ها تو پاپ دنبال شهرت و پول هستن تا بالا بردن فرهنگ موسیقیایی مردم
خوب حالا اسم این موسیقی رو چی میشه گذاشت ؟
مبتذل و بی ارزش

یکی از دلایلی هم که این نوع سبک از طرف سبکهای دیگ تحقیر میشه یا از طرف موسیقیدانان همینه چون ارزش کار موسیقی در اون پائینه البته تو بعضی از کارها میشه شمه ای از حرفه ای بودن رو دید اما مقطعیه
تو ایران تنها کسانی یو که من قبول دارم علیرضا عصار با محمد اصفهانیه
(شادمهر عقیلی هم بنظر من تو موسیقی پاپ ایرانی خیلی مهم بود یه نوع استارت برای گروههای دیگه و متاسفانه برای آهنگهای ۸/۶
البته در مورد شادمهر بگم من خودم تو آلبومهایی که داده تو ایران مثل دهاتی و مسافر میشه پاپ حرفه ای رو دید چون با بضاعتی که اون زمان داشت تونست کار قوی بیرون بده بعدشم کارها تکراری نبود سبک جدیدی داشت یه توجهی کنید به سیاوش قمیشی که من میگم بنوعی خداترین و حرفه ای ترین کسی هست که در حال حاظر تو پاپ هست چون همیشه سعی کرده روش و تکنیک جدیدی به آهنگهاش اضافه کنه
در آخرم بگم بابا تو ایران نمیتونی کار حرفه ای بکنی آقا نمیشه تو اینجا ۹۵ درصد مرم از آهنگ فقط قری بودنشو کافی میدونن پس من بیام بگن آقا بیا مثلا برو سمفونی شماره ۳ بتهوون گوش بده یا برو فلان کارو گوش بده نه اینجا کسی نه ارزش این چیزارو میدونه نه بدبختانه گناهی دارند چون اینجوری گوششونو عادت به این چیزا دادن چون توایران الان دیگه هنر مطرح نیست شکم رو کردن راس تمام امور پس بنظر من کار عبثی بخایم مردمو تغییر بدیم ذات ایرانی تو حس همین حالا کسانی هم که فکر ميکنند ميشه کاری کرد بيان بگن چيکار؟؟؟؟

در آخر بگم الان ساعت ۶ صبح من ۱ ساعتی هست دارم تایپ ميکنم اگه اشتباه تایپی بود ببخشيد نميدونم ديگه باز حامد چت کرده


منتظر نظرتون هستم   
نویسنده : unforgiven ; ساعت ٥:٥٩ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱ اسفند ،۱۳۸۱